Gothic II: Gold Classic

Gothic II: Gold Classic

Nostalgic Edition
Ayrew 2023 年 10 月 6 日 上午 1:24
Zalety i wady modyfikcji
Witam , przeszedłem grę Paladynem i Magiem i ogólnie mam kilka spostrzeżeń wartych omówienia.

Pomijając ,że modyfikacja jest naprawdę dobra i daje dużo frajdy i przyjemnie przechodzi się gothica (w moim wykonaniu pewnie jakoś 20 raz) to chciałbym skupić się na kilku istotnych wadach:

1. Najważniejszy Tarcze wyglądają super ALE zabierają nam jeden poziom walki bronią 1h - dokładniej jak macie poziom mistrzowski to przy założeniu tarcz wchodzi animacja Wojownika jak chodzi o ANIMACJE A i D - niestety to uniemożliwia używanie tarcz bo cała siła 1h Broni leży w szybkości (dokładnie w spamie A i D czyli tzw. młynku jak ja to nazywam) - przez tarcze tracimy szybkość i jej używanie niestety mija się z celem. (Tylko żebyśmy się dobrze zrozumieli jak wciskacie W to combo jest na poziomie Mistrzowskim - spada tylko szybkość i animacja A i D - czyli esencji broni 1h). Więc jeżeli chcecie iść w 1h tarcze odpadają.

2. W grze jest tyle rzeczy do kupienia (co jest super) + wraz z nerfrem golda o 100% otrzymywanego - bardzo trzeba się namęczyć aby uzbierać na to co nas interesuje (nie mówię ,że to niemożliwe bo znam tonę sposobów jak pewnie większość ludzi ale samo 15k golda na regenerację jest przesadzone) - powinna być opcja w czasie wyboru poziomu trudności z dopiskiem poziom normalny 100% golda, trudny 75% golda otrzymywanego itd. (Bo nie każdy ma ochotę czekać do końca gry z zakupem wielu rzeczy)

3. Regeneracja - najważniejszy skill na Magu , jednak nie powinna odnawiać HP (bo to już zbyt duże ułatwienie) + powinna być tylko dla magów i nie kosztować 15k golda - maks 5k (inaczej zapomnijcie o kupowaniu dodatkowych książek i kupicie ten skill bez kodów mając 3/4 gry za sobą co najmniej - co jest słabym rozwiązaniem) + Regeneracja powinna działać % inaczej jak ma się np. te 200 many to wystarczy do zabicia 1 poszukiwacza , potem albo macie masę potek do mp albo trzeba afkować co jest nudne.

4. Potki do mp i HP mogłyby się scalować z % tak jak w Gothic 3 ,a nie dawać stałe wartości.

5. Byłoby super gdyby ktoś kiedyś zbalansował bronie dla Łowców Smoków i Paladynów. Łowcy smoków nie mają dostępu do magii w oryginalnej części dlatego ich broń ma więcej dmg + bonus do broni i to duży (10%) , jeżeli dajemy dostęp Łowcom Smoków do runy leczącej to dlaczego wciąż Paladyni mają dostęp do jedynej broni której maks obrażenia mogą być 140 dla 1h i 160 dla 2h (to nie ma sensu) więc warto by było zrównać te bronie pod kątem DMG chociaż odrobinę dodając większy dmg i większe wymagania siły dla Gniewu Innosa zostawiając tylko bonusy takie jakie są obecne (mimo ,że 10% do walki bronią nie jest równe marnej 10 dodatkowej many ale z drugiej strony łowca smoków nie ma dostępu do run ofensywnych jakie ma paladyn więc to idzie zrozumieć) + nerf świętej strzały boli ale była za bardzo OP w oryginale więc to też jestem w stanie zrozumieć.

6. Jeżeli pracujemy dla Bospera fajnie jakby przyjmował wszystkie skóry w tym dla gadów (co by rozwiązało problem finansowy, jaki w tej modyfikacji wiele osób odczuje)

7. Constatino mógłby prosić o skup dowolnej innej rośliny niż grzybów na manę (inaczej nie opłaca się go brać)

8. Trolle mogłyby nie odrzucać w zamian po prostu więcej mieć DMG - jak ciebie raz walnie to może w nieskończoność już uderzać i nie wstaniesz - jedyna droga to albo rozwalenie go na 3 hity albo bugowanie i bicie od tyłu (co mija się z sensem)

9. Jedyny jaki problem miałem w misji to zrobić Zielonego Nowicjusza (gdyby nie net nigdy bym nie wpadł ,że jest możliwość stworzenia go przy npc korzystając z tego urządzenia - może warto dopisać podpowiedź w liście bo wiele osób na pewno bd miało problem z tym zadaniem myśląc ,że nie ma składników czy czegoś przy stole alchemicznym).

I to tyle , reszta to same rzeczy na ogromny plus warto zagrać i samemu przejść. Bardzo dziękuje za modyfikacje bo bawiłem się świetnie.
最後修改者:Ayrew; 2023 年 10 月 6 日 上午 1:33
< >
目前顯示第 1-3 則留言,共 3
Dominick 2023 年 12 月 24 日 下午 11:33 
Co mi narazie po 14 h nie leży to zwiększenie kosztów many na zwojach co mija sie troche mi sie wydaje z ich celem. 75 many (troche przesada) aby rzucić deszcz ognia co ogranicza go tylko do drogi maga. Wiadomo jest to ułatwienie ale bez tego jak inaczej rozwalić np orków na przełęczy albo bandytów u Dextera aby Greg który teleportuje sie jak jakiś goku i nie pokradł expa.

3. Fakt regeneracja kosztuje za dużo

4. Zgadzam się co do potionów oraz fajnie byłoby gdyby jedzenie ugotowane też leczyło % albo po prostu więcej bo tak naprawdę mimo tych potraw dalej trzeba siedzieć w eq i żreć tego nie wiadomo ile przez co tylko latać i spać w łózkach albo do kapliczek Inosa latać po heal sie opłaca

6. Zgadzam się, może jeszcze jakby skupował kły,robi pazury itp

8. Na trolle jest łatwy sposób. Bronią jednoręczną przynajmniej na wojowniku robisz 2 ataki i krok w tył, Bronią dwuręczną możliwe że tez dałoby wykonać 2 ataki lub 1 i krok w tył co neguje atak trolla
最後修改者:Dominick; 2023 年 12 月 26 日 上午 12:19
henioo 2024 年 1 月 7 日 上午 1:13 
Mi tam pieniędzy nigdy nie brakowało. Raz tylko musiałem trochę się narobić, żeby kupić wszystkie zbroje od Huno. Jest masa broni wszędzie, które można sprzedawać. Zostały dodane wszystkie strefy z Gothica 1, a wewnątrz pełno przeciwników z rzeczami do sprzedania. Ja przestałem sprzedawać rzeczy w 4 rozdziale i miałem pełny ekwipunek i około 50 tysięcy monet.

Jedyne, co mi nie pasuje w modzie, to właśnie te dodane strefy z Gothica 1. O ile strefy z zewnątrz, czyli Obóz na Bagnie, orkowa wioska itd. pasują, to inne nie mają sensu. Świątynia Śniącego wygląda dokładnie tak samo jak w jedynce, można nawet znaleźć Uriziela, który jest najlepszym jednoręcznym mieczem. Wolałbym, żeby dostępny był tylko kawałek świątyni, a reszta zasypana. Tak samo ze Starą Kopalnią. Kopalnia wygląda na funkcjonalną, więc psuje to całą fabułę z trzema małymi kopalniami. Wolałbym, żeby tylko góra była dostępna, a reszta pod wodą. Dodano też podziemną wioskę orków, która jest okropną strefą. Wszystkie korytarze wyglądają tak samo, jest tylko jedno wejście i wyjście, więc trzeba po pokonaniu wszystkich wrócić tą samą drogą. A w Nowej Kopalni nadal można dostać Ulu-Mulu. Tak, fajnie, jest niby tytułowo, bo nostalgicznie, ale to tylko kopia zadania z G1. Nie ma sensu mieć Ulu-Mulu. Niektóre te przywrócone postacie nie mają sensu, tak jak np. z Cor Kalomem w Świątyni Śniącego.
Kemot44 2024 年 6 月 13 日 上午 3:56 
6. Bospoer (lub jakiś inny myśliwy w grze) powinien po prostu skupować wszystkie trofea włącznie z kłami czy rogami. Nie musi to być 50% wartości ale więcej niż zwyczajnego handlarza. Pod koniec zostaje sporo śmieci z tego.

7.Constatino podobnie co Bossper z większością roślin od many czy regeneracji lub menzurki. Stary dziad fabularnie by pasowa do takiego skupującego.

A kowal powinien umożliwiać skup broni lub opcje ich rozebrania? Robimy rubinowe ostrza itp ale nie umiemy przetworzyć zwykłych broni....

Ktoś powie że sporo ułatwienia ale nie musza być za 100% golda a by pasowały do danego czeladnika...
< >
目前顯示第 1-3 則留言,共 3
每頁顯示: 1530 50