Stellaris

Stellaris

AutoBuild (outdated)
 This topic has been pinned, so it's probably important
had  [developer] 26 Nov, 2017 @ 3:48pm
FAQ
Ironman?
Yes.

Achievements?
No.

Multiplayer?
Works fine. Most options local for every player, exept autobuild for ai.

Sectors?
Mod build in sectors by default, it works faster then sector ai, so overwrites it, depending on settings.
Remember to turn off redevelopment option.
Uses player's resources.

Habitats?
By default build only labs and power plants on habitats. You may assign it to some specialization.

What is ratio?
Ratio multiply base weight 1 for a certain number, different options may stack.
Multiplying by zero makes the chance 0%

Other mods?
Let me know if you mod's author and want to make compotability.
Or you user and want to get compotability with some mod. Feel free to remind.
Check for details.

DLC?
Buildings from DLCs affected.

Do I need modmenu mod?
Autobuild contains cuted files from mod menu.
If you use only autobuild, you don't need modmenu mod. if you use other-with-menu-button-mod, you need also to subscribe modmenu item in workshop.

Mod doesn't show in menu? Menu button not in place?
Unpause game if mod added to ongoing game.
Corrupted mod installation (try to verefy game's files by steam) or impact with other mod.

Robomoding?
Mod able to place only robots of main/founder species.
You may try my human fallen empires mod (it make new species founder if you haven't pops of current founder species) or change main species by your method.

What to do if menu not fit into screen?
Use interface zoom in game's settings.

Where can I find old releases?
Here.[github.com]
Last edited by had; 22 Aug, 2018 @ 10:17am
< >
Showing 1-2 of 2 comments
had  [developer] 18 May, 2020 @ 3:49am 


Old desc:
This gorgeous mod will save you from a lot of unnecessary clicks.
Now buildings will improve or build automatically if there are sufficient resources.



I have an idea
Milestone system for future updates, my motivation will be new subscribers
50k - small option for auto leaders assignments
55k - new global option for direct construction of higher tier buildings, it will be useful for AI in the first place
60k - some new options for robot autobuild: planet edict to block it, allow robots/androids to build everywhere (now only mineral tiles)
65k - auto purge
70k - new icons for planet edict modifiers
75k - gather all my will and finish code for generating unique buildings code, as a result, you will get better placement logic

How it works
This mod will improve or build new buildings, depending on the available resources and active options.
By default all options desabled, enter menu and select needed options. Exiting menu runs all enabled options instantly.

List of options/features
(more details in the descriptions in the game)
  • Autobuild Space Stations.
  • Autoimprove Buildings.
  • Autobuild on Good Tiles.
  • Give Mines to the Slaves.
  • Autoimprove Laboratories.
  • Keep Resources in Reserve.
  • Autoclean Blockers.
  • Autobuild Unique Buildings.
  • Autobuild on empty tiles.
  • Ignore on tiles.
  • Allow Autobuild for AI.
  • Autobuild: Robots.
  • Remove all farms.
  • Autorepair.
  • Local resettle.
  • Planetary edicts.
  • And others...

Savegame compatibility
If you want to add the mod to the ongoing game, write in console "event autobuild.201"

Removal
Select “Remove all mod’s settings” option in menu.
Turn off in the launcher.

Build-in compatible with

Submods

Subtopics

Plans
  • Auto-build for the spaceport and spaceport’s modules then paradox add needed api. Same for auto update military stations.
  • Add new options for unique colony buildings (in progress).
had  [developer] 18 May, 2020 @ 3:51am 

Старое описание
Этот великолепный мод избавит вас от множества лишних кликов.
Теперь здания будут автоматически улучшаться или строиться, если достаточно ресурсов.



Как это работает
Будут улучшаться или строиться новые здания в зависимости от доступных ресурсов и активных опций.
По умолчанию все опции отключены. Выход из меню запускает все включенные опции мгновенно.

Список опций/особенностей
(подробные описания смотрите в игре)
  • Автопостройка Космостанций.
  • Автоматические улучшения.
  • Автоматическая постройка новых зданий на плитках с ресурсами.
  • Дайте рабам их шахты!
  • Автоулучшение лабораторий.
  • Автопостройка на пустых плитках.
  • Игнорировать ресурс.
  • Строительство уникальных зданий.
  • Оставить запас ресурсов.
  • Разрешить ИИ пользоваться автопостройкой.
  • Автопостройка: Роботы.
  • Убрать все фермы.
  • Авторемонт.
  • Планетарные эдикты.
  • И другие...

Совместимость с сохранениями
Чтобы добавить мод в текущую игру, напишите в консоле "event autobuild.201"

Удаление
Выберите опцию в меню "Удалить все настройки мода".
Выключите в лаунчере.

Встроенная совместимость с

Сабмоды

Подтемы

Планы
Автостроительство космопортов и модулей космопортов (однажды в будущем, когда разработчики добавят новые команды).
Новые опции для постройки других уникальных зданий (в процессе).
Совместимость с другими модами (пишите в комментариях).
< >
Showing 1-2 of 2 comments
Per page: 1530 50