Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Boruta - Mroczna Opowiesc
blase_kob  [developer] 9 Jan, 2021 @ 8:14am
Support
Topic for module support.
< >
Showing 1-6 of 6 comments
werelynxo 16 Mar, 2021 @ 8:58am 
Cześć!
Znalazłem trochę czasu na grę w Borutę. Dopiero zacząłem moduł, ale spisałem Ci już trochę uwag:
1) Jest sporo literówek, błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Piszesz bardzo rozbudowane zdania, przez co sens ich się gubi. Literówki zacząłem spisywać ale dałem sobie spokój gdzieś po drugiej konwersacji.
Jest coś takiego jak narzędzie NWNSpellchecker, ale wymaga pakietu office. Nie wiem czy działa z NWN:EE.
2) Koszary na zewnątrz mają drzwi bez przejścia
3) Dużo NPCy z niepolskimi imionami jest niema
4) Dziennik sugeruje że problemem Polesia są orki..
5) Dziennik jest bardzo lakoniczny. Powinien spisywać najważniejsze rzeczy, np. gdzie znajdę rozpruwacza, bo konwersacja z Jacem? minęła i nigdzie się nie zapisała.
6) W sklepie w Karczmie 1 piętro są mapy Neverwinter
7) Część zwierząt nie zostawia skór. (wilki 1 z 3, borsuki 1 z 2 jak na razie)
blase_kob  [developer] 17 Mar, 2021 @ 6:24am 
WOW. Myślałem już, ze zapomniałeś. Martwiłem się że nikt nie zagra w ten moduł. Ale super, naprawdę się cieszę. Dzięki za konstruktywną krytykę, dała motywacji do dalszej pracy. To jest wersja bardzo beta. W sumie poza mną testowała go raz jedna osoba i to jeszcze trochę czasu przed opublikowaną wersją. W ciągu najbliższego miesiąca postaram się usiąść przy tym, poprawić co nieco i rozbudować go o kolejne lokacje.

Ad 1. Niewątpliwie wymaga to poprawy, sprawdzę ten program.
Ad 2. Poprawię w następnej wersji
Ad 3. No niestety nie wszyscy jeszcze umieją mówić :) Niektórych dodałem żeby zapełnić miejsce a niektórych bo mam jeszcze parę pomysłów na zadania poboczne. Dodam kilka krótkich dialogów w następnej wersji.
Ad 4. Myślałem, że to już wszędzie poprawiłem, a jednak nie. Moduł powstał kilka lat temu i pierwotne miał być związany z problemem orków, ale finalnie z racji nawiązania do kultury słowiańskiej zmieniłem ich na wąpierzy.
Ad 5. Racja, muszę to poprawić bo szczególnie przy dłuższej grze można zapomnieć co i jak. Chociaż nie wszystko będzie dokładnie wskazane, bo np rozpruwacza trzeba trochę poszukać.
Ad 6. Możliwe, to standardowy sklep. Oczywiście będę miał to na uwadze.
Ad 7. Tutaj w zasadzie tak miało być, żeby nie z każdego wypadało. Z tego co pamiętam wypada tylko z "monstrualnych" i to nie z każdego. Ma to być dodatkowy sposób na złoto, ale gdyby wypadało z każdego to sądzę, że było by ich trochę za dużo. Przemyślę sprawę, może po prostu inaczej nazwę zwierzęta z których wypada skóra bo w sumie może i racja, dlaczego z jednego jest skóra a z innego takiego samego zwierzęcia nie ma?
werelynxo 19 Mar, 2021 @ 1:02pm 
Zakończyłem wątek w Maciejowicach i zwiedzam Podgórze.

Grałeś może w moduł "Diabeł w Kamieniu"? Polskiego studia Sarmatia, bodajże.

Kolejna porcja:
8) Prawdopodobnie bug wprowadzony przez beta patch 8193.21: 2 razy tekst w całej grze zrobił się czarny. Zamknięcie i odpalenie gry pomaga. Chyba możesz go zignorować.
9) Ashall mówi o orkach, a jego sztylet można znaleźć na ziemi oraz na wąpierzu w stronę drogi na podgórze (2 instancje!)
10) Spotkania niektóre są ustawione na powtarzalne. Osobiście tego nie lubię, ale może zamierzone?
11) Podniesienie zwłok dziecka poza maciejowicami aktywuje quest, pomimo że nie gracz nie wie o co chodzi
12) Maciejowice i krypty są spore. Może je trochę odchudzić?
13) Mam przeczucie że level na którym skończę moduł będzie zbyt wysoki.
14) Moduł jest idealny dla kapłanów i paladynów. Warto to dodać w opisie.
15) Wąpierze na przedgórzu niektóre są odporne na odpędzanie, choć być nie powinny. Być może nie mają skórek nieumarłych w toolsecie?
16) Baraki w Maciejowicach mają otwarte drzwi
17) Jeśli drzwi są zamknięte to fajna sztuczka to dodać tekst w dymku w stylu "Tych drzwi nie da się otworzyć" lub spersonalizowany np. "Odejdź. Nie otworzę dopóki nieumarli nie zostaną przepędzeni z grodu!" lub w stylu "Nie ma tu nic ciekawego. Ot zwykła chata farmera."
18) W krypcie drugie drzwi mają niepotrzebne przejście prowadzące z powrotem na powierzchnię.
19) Kołkownica łowcy orków w Krypcie poziom 2. (znowu orki) Na tym etapie możesz mieć gorszą kuszę na nieumarłych od pułkownika? tego od dziecka. Może dać łuk? (chyba że masz skrypt wybierający broń zależnie od klasy postaci - wtedy ok bo faktycznie tylko kuszy i procy mogę używać)
20) W sumie patrząc ile po-orczych przedmiotów zostało.. można by dodać do historii, że orki zostały zabite przez nieumarłych. Chyba że w settingu Boruty nie ma orków.
21) Diadem to nie klejnot. Inne klejnoty - fajnie byłoby dać w opisie sugestię że warto je sprzedać (że są niefabularne). Ogólnie dużo fabularnych przedmiotów nie ma w ogóle opisów.
22) Ożywieńca w mogile zbiorowej można ożywiać w nieskończoność
23) Timo nie daje glejtu. Glejtu nie da się zespawnować.
24) Konwersacja ze strażnikiem rządcy nawet jeśli by się miało glejt nie skutkuje walką. Jeśli zaatakujemy go ręcznie to pół świata obróci się przeciwko nam bo jest z neutralnej frakcji (pewnie commoner). Śmierć postaci rozwiązuje to na szczęście. Potem kultyści i sam rządca też są wrodzy, a z rządca przed walką się rozmawia.
25) Rubin u rządcy jest pusty.
26) Dziennik rządca polesia znowu wspomina orki
27) Wejście do robaczego gniazda jest za małe
28) Matka roju.. jest śmiertelna dla niskolevelowych graczy.
29) Na przedgórzu 2 wapierzy łuczników atakuje cele wręcz
30) Wrzuć do kotła w chacie wywala błąd jeśli już go użyliśmy raz
31) Z kotła wyłażą Łowca Orków i Przebijacz Orków. Ten drugi to pojedynczy bełt zamiast całego stacku 99 sztuk.
werelynxo 20 Mar, 2021 @ 7:13am 
Dobra, myślałem że dużo mi jeszcze zostało ale wygląda że zamku nie ma w module.
Koniec przygody.

32) Rozpruwacza ciężko znaleźć. Być może specjalnie, ale za pierwszym razem go pominąłem. Nie ma żadnych wskazówek gdzie może być. Jeśli go powiesili to w CEPie albo w wywernowych placeable powinna być szubienica, ew. wisielec na drzewie. Dodać skrypt który rozwala szubienicę i pojawia się rozpruwacz.

Ad 31) pierścień wyłazi nieumarły, ale w księdze jest opisany jako orczy artefakt
Ad 30) tylko niebieski słup światła tak ma, bo ten drugi działa poprawnie

Jeśli dobrze rozumiem to w jaki sposób działają DLC NWN:EE to nie musisz ich posiadać żeby grać w ten moduł. Ja sam nie mam większości z nich.

Szkoda że nie udało ci się dokończyć modułu.
Last edited by werelynxo; 20 Mar, 2021 @ 7:15am
blase_kob  [developer] 22 Mar, 2021 @ 4:45am 
2,4,8,9,16,17,18,20,22,23,24,25,26,32 - błędy zostały naprawione w ostatniej aktualizacji.
5 - częściowo poprawione do dalszej aktualizacji
7,10,12,13,14,28 i częściowo 24 do dalszego omówienia.
Reszta błędów będzie sukcesywnie naprawiana w kolejnych aktualizacjach.
werelynxo 18 Jun, 2021 @ 10:13am 
Zapomniałbym dodać, te DLC nie są wymagane:

Neverwinter Nights: Enhanced Edition Infinite Dungeons
Neverwinter Nights: Enhanced Edition Wyvern Crown of Cormyr
Neverwinter Nights: Enhanced Edition Pirates of the Sword Coast
Neverwinter Nights: Enhanced Edition Heroes of Neverwinter Portrait Pack
Neverwinter Nights: Enhanced Edition Darkness Over Daggerford

Grałem bez nich i było OK.
< >
Showing 1-6 of 6 comments
Per page: 1530 50