Don't Starve

Don't Starve

Puppy Princess Beta (v4.99)
Sunnyyyyholic  [developer] 2 Feb, 2014 @ 9:15am
[pet and item] balance or idea
퍼피 프린세스 밸런스 의견받습니다. 피드백 주세요!

frost heart (서리심장) : 직접 해보니 이건 op입니다. 지금 4칸의 아이스박스를 들고 다니는데 너무 좋아서 무기로 변경조차 못하겠어요. 그래서 아이템을 쌓지(stack) 못하게 변경할 계획입니다.

frost hammer(서리망치) : 서리심장을 너프하는 대신 서리망치의 아이스박스가 상대적으로 동등해 지기 때문에 무조건 적으로 무기로 변경하게 되었습니다. 따라서 레시피를 좀 더 어렵게 변경할 계획입니다.

princess crown and queen crown (공주, 여왕 왕관) : 방어능력만 있으면 톨버드 따위 그냥 고기더군요.. 아직 뚜렷한 변경 계획은 없습니다만, 너프하거나 시작 아이템에서 제외 시킬 예정입니다.

musha armor, princess armor (뮤샤, 공주 아머) : OP입니다. 그러나 당분간 그대로 두겠습니다.

bunny scout hat (토끼 정찰 모자) : 특별히 사용한적이 없네요;.. 다만 이동속도와 보온성, 그리고 하이드 능력이 무제한 내구도라니 이것도 상당한 OP입니다. 나중에 레시피를 수정할 계획입니다만,. 피드백을 받고 변경하겠습니다.

얌체에 대해서도 피드백 주세요. 너무 쎄거나 약하거나 더 잘 도망가게 하는게 좋겠다 라든지.. 뭐든 좋습니다.
Last edited by Sunnyyyyholic; 12 Mar, 2014 @ 2:19am
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Sunnyyyyholic  [developer] 2 Feb, 2014 @ 9:16am 
I'm making a pet phoenix concept.
Considering some characteristics.
1. If a pet dies, egg returns.
2. Grow again.
3. Fire attacks. Light in the darkness.

More comments please.
Ryuu Kitsune 2 Feb, 2014 @ 12:23pm 
Some extras:
1. Lose hunger (or another) for growing pet, lose sanity if it dies
2. Maybe if the player leaves the combat and runs off, pet stops fighting and follows player
3. Feeding the Phoenix something increases the area it lights, increases the chances of a forest fire if trees are nearby
4. Pets presence gives a very small sanity buff

Not all my ideas, just the good ones I've seen people say and one of mine.
Last edited by Ryuu Kitsune; 2 Feb, 2014 @ 12:38pm
Sunnyyyyholic  [developer] 2 Feb, 2014 @ 5:34pm 
Ryuu, they are very good idea. who are the others?
anyway, I plan to run the first one. Then plan on going the extra.
now, I've built this thing.
Phoenix transformed into seven levels. If the phoenix dies and returns to the previous step.

how about this?
Ryuu Kitsune 3 Feb, 2014 @ 2:19am 
Well it depends, if it goes back one stage the hunger cost could be higher or it can go right back to first stage and cost same hunger, I think back to first stage will make people look after it better and make it easier to bring back if it dies. Just my opinion.

I hope the others come and post their ideas for the pet.
Ramo_ 3 Feb, 2014 @ 4:50am 
왠지 연꽃송이를 닮았네요.
윌로우의 코드를 조금 바꿔서 불 속에 있으면 체력이 차는 특성이 있었음 합니다.
덧, 제주도님이 대사 작업해두신걸 봤는데 좀 많이... 아쉬운 부분이 많네요.
-------
It looks like a lotus bloom :)
I hope that it has characteristic which regens health on fire. it can be coded by changing little bit Willow's code.
Last edited by Ramo_; 3 Feb, 2014 @ 5:01am
Ramo_ 3 Feb, 2014 @ 5:30am 
Relating Phoenix with fire is common error in Korea because of it's pronounce. (although it represents the Sun)
그러니까 불사조할때 불이 그 불(fire)가 아니고 아닐 불 이다 말이죠...
I suggest phoenix drops its feather rarely, and it can be used to revive player or other entity.
Dividing seven levels is a plain idea. it is used in WX-78 and other mod characters.
As a parody of Starcraft2, it can use stun( or Airbon) ability at day(using sunray!).
Sunnyyyyholic  [developer] 3 Feb, 2014 @ 5:43am 
goldlight님 제게는 그냥 한글로 말씀하셔도 되요. 단지 다른 분들에게 의견을 같이 전하시려는 거라면 상관 없구요 ㅎㅎ.. 불사조라는 이름은 별 생각없이 "죽지않는 스몰버드를 만들어야 겠어!" 라는 취지로 시작했습니다 ^^ 말씀대로 죽는 않는 불의 의미는 맞습니다만, 비교적 불사조를 묘사할때는 불에서 태어나거나 불처럼 빛나는 새의 모습으로 묘사하죠..그래서 불이나 불사나 모두 다 잘 어울리는 것 같습니다.위에 류 키츠네 님이 말씀하신대로 모든 단계에서 죽으면 알이 되는게 좋을지 의견 좀 주세요. 지금은 절충해서 4단계까지는 알이 되고 5~7단계는 전 단계로 바뀌게 하는 건 어떨까 합니다.
Ryuu Kitsune 3 Feb, 2014 @ 2:05pm 
Was just Thinking, is it possible for a pet to equip items like a player, then you could make it stronger without a levelling system, and have unique craftable items, maybe using GoldLight's idea of the Phoenix feather and potentially other items, like the shaved Musha hair idea i had for the beard/hair.

If pets can't could still use items for Musha's own items, like some Phoenix Armour, a fur hat and stuff like that.
Last edited by Ryuu Kitsune; 3 Feb, 2014 @ 2:14pm
Sunnyyyyholic  [developer] 3 Feb, 2014 @ 2:20pm 
i don't know how to make a pet items.
i can draw a short time, seven different aspects of Phoenix. but lua script is very hard for me. If you know the modified code, let me know.
Sunnyyyyholic  [developer] 3 Feb, 2014 @ 2:41pm 
inst:AddComponent("inventoryitem")
just this code..hah. very fun. but still lua script is difficult for me.
Sunnyyyyholic  [developer] 4 Feb, 2014 @ 3:55am 
I am currently developing a phoenix.

Characteristics Phoenix

Completed ::
1. unique egg
2. Growth of 7 steps. (smallbird appearance of the size and color change)
3. Dies in 1-3 steps, back to the egg. Dies in 4-7 steps, going back to step 1.
4. Grows, increasing the range of light.
5. The influence of hunger according to the Phoenix sanity aura
6. 1-3 steps, can be stored in the inventory. (icon working.)

Thinking of ::
1. Steps 5-7 can wear a hat.
2. Warmth.

Hope more good feedback.
Last edited by Sunnyyyyholic; 4 Feb, 2014 @ 3:55am
Sunnyyyyholic  [developer] 4 Feb, 2014 @ 4:00am 
one more, Phoenix is ​​the color of the light changed it grows.
Sunnyyyyholic  [developer] 4 Feb, 2014 @ 9:41pm 
hmmm.. change the appearance of a few?
Smaller wings in one step, or steps 4-5, more larger.
Sunnyyyyholic  [developer] 5 Feb, 2014 @ 12:20am 
[Musha and Yamche(phoenix) information] [뮤샤와 얌체(불사조) 정보]
Do not write here
--------------------------- ver 4.8

Musha (character)

:: Full mode (yellow)
= damage 0.75 health 120, health regen 1/25(only day), speed 1.0(day)0.8(night), Hunger rate 1.35,
sanity regen:: day:8/60, dusk:0/60(light) -6/60(mid), night: 0/60(light) -20/60(dark)
:: Normal mode (red)
= damage 1.2, health 80, health regen 1/15(only day), speed 1.15(day)0.9(night), hunger rate 1.0,
sanity regen:: day:1/60, dusk:-6/60(light)-12/60(mid), night: -6/60(light) -20/60(dark)
:: Hunger mode (gray)
= damage 2.4 health 40, health regen 1/2(day,night 1/4),speed 1.3, Hunger rate 1.35,
sanity regen:: day:-45/60, dusk:-60/60(light,mid), night: -60/60(light) -60/60(dark)

She can eats delicious monsterlasagna. (no penalty)

뮤샤

:: 배부른 상태 (노랑)
= 공격력 0.75 체력 120, 체력 회복력 1/25(only day), 속도 1.0(day), 배고픔 증가율1.35,
제정신 회복력:: 낮:8/60, 황혼:0/60(light,mid), 밤: 0/60(light) -20/60(dark)
:: 평균 상태 (빨강)
= 공격력 1.3, 체력 80, 체력 회복력 1/15(only day), 속도 1.15(day), 배고픔 증가율 1.0,
제정신 회복력:: 낮:1/60, 황혼:-6/60(light)-12/60(mid), 밤: -6/60(light) -20/60(dark)
:: 배고픈 상태 (회색)
= 공격력 2.4 체력 40, 체력 회복력 1/2(day,night 1/4), 속도 1.3, 배고픔 증가율 1.35,
제정신 회복력:: 낮:-45/60, 황혼:-60/60(light,mid), 밤: -60/60(light) -60/60(dark)

그녀는 몬스터 라자냐 요리를 맛있게 먹을수 있어요.

Yamche (phoenix pet)
1. special egg
2. Growth of 7 steps.
3. Dies in 1-3 levels, back to the egg. Dies in 4-7 steps, going back to level 1. 
4. Grows, increasing the range of light. 
5. The influence of hunger according to the Phoenix sanity aura 
::-. Hunger is less than or equal to 5 sanity aura - LARGE
-. Less than or equal to 50% of hunger sanity aura - SMALL
-. Less than or equal to 70% of hunger sanity aura - TYNY
-. When the status of other sanity aura + SMALL
6. 1-3 steps, can be stored in the inventory.
7. Step-by-step increase in Health and hunger(size. not rate)
8. phoenix never die

Yamche egg (equipment)
:::equip: normal egg
-low light,
-small Insulation effect.
-movement speed mult 0.9

:::equip: cracked egg
-Incubation time -----------remove
-Continued cold -----------remove
-freeze reflection -----------remove
-movement speed mult 0.9

얌체 (피닉스 펫)
1. 특별한 알. (나중에 특성 업데이트 예정)
2. 7단계로 자랍니다.
3. 1-3 단계에서 죽으면 알로 되돌아갑니다. 4-7단계에서 죽으면 1단계로 되돌아갑니다.
4. 자라날수록 몸에서 나오는 빛의 범위가 증가합니다. (온도는 없어요.)
5. 배고픔 정도에 따라 정신력 오라가 변합니다.
::-. 배고픔이 5 이하일때 정신력 감소오라 - LARGE
-. 배고픔 50% 이하일때 정신력 오라 - SMALL
-. 배고픔 70% 이하일때 정신력 오라 -TYNY
-. 그 외의 상태에서 정신력 오라 + SMALL
6. 1-3 단계에서는 펫을 가방에 넣을 수 있어요.
7. 단계별로 스탯이 변화합니다.. 테스트중. 현재는 체력과 위장크기 등.
8. 피닉스는 안죽어요.

얌체 알 (착용시)
:::보통 알 착용시
-희미한 빛
-작은 보온 효과
-이동속도 0.9

:::금이간 알 (착용)
-알을 품을 수 있음 -----------지움
-지속적인 추위 -----------지움
-얼음 반사 -----------지움
-이동속도 0.9
Last edited by Sunnyyyyholic; 6 Feb, 2014 @ 4:22am
Ryuu Kitsune 5 Feb, 2014 @ 1:24am 
Yay for the new update and pet, good work.
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