Sid Meier's Civilization V

Sid Meier's Civilization V

Plus Three Unique Components
Salazar  [developer] 11 Nov, 2017 @ 3:22am
GAME BALANCE TWEAKS / НАСТРОЙКА ИГРОВОГО БАЛАНСА
Your wishes, recommendations and dissatisfaction of mod balance are very necessary. In my opinion, for example, too many buildings do not require maintenance costs and the price of construction of some of them could be raised. In general, all the advice will listen carefully!

Очень нужны ваши пожелания, рекомендации и недовольства по балансу. На мой взгляд, например, слишком много построек не требуют расходов на содержание и цену строительства некоторых из них можно было бы поднять. В общем, все советы внимательно выслушаю!
Last edited by Salazar; 12 Nov, 2017 @ 6:23am
< >
Showing 1-6 of 6 comments
Salazar  [developer] 11 Nov, 2017 @ 1:30pm 
I have one Idea for future updates. I want to insert here two new types of specialista: priests and condottieres. Firsts will give faith points (+2 faith points per priest, +2 to Great Prophet), while the seconds will give experience points to units (+5 EXP per condottier, +1 to Great General). Alongside with this, some faith and exp bonuses from several buildings will be cutted down in exchange for new specialists slots. What is your opinion about this?
Salazar  [developer] 11 Nov, 2017 @ 1:32pm 
Есть идея дальнейшей модификации. Планирую ввести двух новых специалистов: священников и кондотьеров. Первые будут давать очки веры (+2 за священника и +2 к появлению Великого пророка), а вторые будут давать дополнительный опыт новым юнитам (+5 за кондотьера и +1 к появлению Великого полководца). Вместе с те, хочу понерфить некоторые бонусы к вере и опыту от построек, заменив их на слоты новых специалистов. Ваши мнения на сей счет?
Na1 21 Nov, 2017 @ 9:39am 
когда открываешь традицию полностью , появляется какой-то необычный акведук, но это не исключает возможность построить другой, обычный акведук. т.е. 80 процентов пищи сохраняется. Я думаю это надо фиксить
Salazar  [developer] 21 Nov, 2017 @ 9:50am 
Originally posted by Na1:
когда открываешь традицию полностью , появляется какой-то необычный акведук, но это не исключает возможность построить другой, обычный акведук. т.е. 80 процентов пищи сохраняется. Я думаю это надо фиксить
Увы, в составе мода это пофиксить нельзя. Это ошибка оригинальной игры, где в политие прописано получение не КЛАССА здания, а конкретного здания. Но это совершенно точно фиксится предварительной установкой Community Patch или Various Mod Components. Которые я, кстати, сильно рекомендую поставить, ибо все мои следующие моды от них будут в значительной степени зависеть.
Chrissant 30 Dec, 2017 @ 7:13pm 
1. I think England having two production building replacements is a bit overkill. The steam mill already suffices as an immersive nod to England's role in the industrial revolution. The average gamer doesn't need to know that the textile industry was historically essential in making England the pioneer in industrialization nor does he or she need to suffer the brunt of it's bonuses.

Why don't we borrow the Redcoat mod to replace the steam mill as a rifleman replacement with a promotion which gives it a combat bonus on foreign continents.

2. The centaur knight replacement for the huns don't really fit historically and adds further redundancy to the ranged knight unit niche. But then again, I understand that players would want to upgrade the horse archer into a more relevant unit later on. So why don't we move it all the way down to iron working or metal casting as a knight replacement to consolidate the Hun's niche as early game beasts whilst assuring history nerds that the Huns began snowballing everybody else at about the end of the classical era along with the fall of Rome. This wouldn't ruin the game's tech tree either since units like the Berserker is also available earlier in metal casting.

That's all I have to suggest.. XD
Salazar  [developer] 30 Dec, 2017 @ 11:11pm 
Thanks, VerdeCaelum! I'll think about these changes in next update!
< >
Showing 1-6 of 6 comments
Per page: 1530 50