STEAM 그룹
Blender Tutorial Community BlenderTuts
STEAM 그룹
Blender Tutorial Community BlenderTuts
16
게임 중
180
온라인
설립
2012년 10월 16일
언어
영어
위치
United States 
Different Name 2014년 3월 18일 오후 4시 04분
How do you make mesh faces transparent in edit mode?
I need to see the reference model underneath. Wireframe display is not helpful for me. It's far too cluttered.

I need a view like in the below photo. Which looks like that because the other boot is in front.

http://i.imgur.com/jOk6u0R.png

As it is it looks like this and I'm having to guess where the boot is.

http://i.imgur.com/Y1X12hG.png

Edit:

There doesn't seem to be a way to do this. But I found a way to make the Mesh display easier to use. In user interface, you can set the color of the wires. So I set the background wires to red and the foreground to green.
Different Name 님이 마지막으로 수정; 2014년 3월 21일 오후 9시 45분
< >
전체 댓글 2개 중 1~2개 표시 중
BTS | Justyn 2014년 4월 9일 오후 3시 56분 
not sure how unfortunately, i'm still a bit of a novice. i'll bump the thread for you though.
Thomas 2014년 4월 17일 오후 8시 43분 
You can add a dummy material for that purpose. Create a new material, go to the transparency section, check raytrace, and use a low alpha value, like 0.3 or 0.5. Then go to the object data tab, look for the display section, and check transparency on.

Don't forget to erase the dummy material when you finish your modelling, or check the "ignore blender materials" in the smd exporter addon when you are about to export your model. GL.
< >
전체 댓글 2개 중 1~2개 표시 중
페이지당 표시 개수: 1530 50

게시 일시: 2014년 3월 18일 오후 4시 04분
게시글: 2