STEAM 그룹
Blender Tutorial Community BlenderTuts
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18
게임 중
178
온라인
설립
2012년 10월 16일
언어
영어
위치
United States 
kaissi 2014년 3월 1일 오전 7시 51분
How do I make my hat metallic?
You know, like really reflectiony shiny
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전체 댓글 5개 중 1~5개 표시 중
HellJumper 2014년 3월 1일 오전 10시 05분 
Ramp up the phong lighting to give it more of a shiny effect. You can also use an env_mask to reflect the world.
HellJumper 님이 마지막으로 수정; 2014년 3월 1일 오전 10시 05분
kaissi 2014년 3월 1일 오전 10시 12분 
HellJumper 님이 먼저 게시:
Ramp up the phong lighting to give it more of a shiny effect. You can also use an env_mask to reflect the world.

Thanks! And another thing...
For some reason my texture becomes invisible wherever I make it black in the alpha channel. Is this supposed to happen?
HellJumper 2014년 3월 1일 오전 11시 31분 
Hm... you might be messing with the $additive or $translucent commands in the vmt. Try turning those off.
kaissi 2014년 3월 1일 오전 11시 45분 
HellJumper 님이 먼저 게시:
Hm... you might be messing with the $additive or $translucent commands in the vmt. Try turning those off.

No, like the texture becomes invisible when I put it in blender. However, you can see it if it's white
HellJumper 2014년 3월 1일 오후 1시 19분 
Oh. Yeah so Blender has a feature that allows for transparency depending on your alpha channel. I can't remember exactly where that option is (or how you turned it on), but let's see if a quick google search shows up with anything: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Materials/Properties/Transparency

Maybe that?
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