Instalar Steam
iniciar sesión
|
idioma
简体中文 (chino simplificado)
繁體中文 (chino tradicional)
日本語 (japonés)
한국어 (coreano)
ไทย (tailandés)
Български (búlgaro)
Čeština (checo)
Dansk (danés)
Deutsch (alemán)
English (inglés)
Español de Hispanoamérica
Ελληνικά (griego)
Français (francés)
Italiano
Bahasa Indonesia (indonesio)
Magyar (húngaro)
Nederlands (holandés)
Norsk (noruego)
Polski (polaco)
Português (Portugués de Portugal)
Português-Brasil (portugués de Brasil)
Română (rumano)
Русский (ruso)
Suomi (finés)
Svenska (sueco)
Türkçe (turco)
Tiếng Việt (vietnamita)
Українська (ucraniano)
Comunicar un error de traducción
長いので結論としてはWindwos11は動作保証外だから現状遊べませんというものになって、やり取りする労力がすべて無駄になるとおもったので打ち切りました。
今後のアップデートなどで遊べるようになるといいですが、2024年12月現在、Windows11では遊べない、と思った方が良さそうです。
>>> 引用開始
この度は、せっかく弊社の製品をお楽しみのところ、
ご不便をおかけしておりますこと、お詫び申し上げます。
「デビル メイ クライ 4 スペシャルエディション」の
ゲームが起動しない件につきまして、ご案内いたします。
はじめに、ゲームが正常に動作しない場合、
下記Q&Aにて改善する可能性がございます。
お手数をおかけいたしますが、一度お試しくださいますようお願いいたします。
※まだお試しになられていない項目がございましたら、お試しください。
■ゲームが正常に動作しません
https://www.capcom.co.jp/support/faq/platform_pc_general_0143672.html
なお、原因として様々な要素が考えられますため、現時点では特定が難しいこと、
なにとぞご理解のほど、お願い申し上げます。
続いて、上記内容をお試しいただきましても改善されない場合、
お客様のより詳細な状況についてお伺いしたく存じます。
つきましては、誠に恐縮ではございますが、上記内容をお試しいただいた結果と
以下の情報をお知らせくださいますでしょうか。
(1)エラーメッセージ表示の有無
※エラーメッセージが表示される場合は、
スクリーンショットを撮影してお送りください。
(2)現象の発生時期
いつ頃から現象が発生するようになったかお知らせください。
(3)モニター情報
以下の手順にて、モニターの「ディスプレイ情報」画面の
スクリーンショットを撮影してお送りください。
※モニターを複数お使いの場合は、
ゲームを表示させているモニターの情報をお送りください。
【手順】
1.デスクトップ画面で右クリックして、「ディスプレイ設定」を選択
2.「ディスプレイの詳細設定」を選択
3.[ディスプレイ情報]に記載されている下記3点の情報が確認できるよう
スクリーンショットを撮影してください。
-モニターの種類(メーカーや型番等の機種を特定できる情報)
-解像度
-リフレッシュレート
(4)ゲーム内で設定している解像度
(お分かりの場合)オプション内で設定されている解像度をお知らせください。
(5)モニター解像度の変更の実施結果
モニター側の解像度を変更することで改善するか
お試しいただき、結果をお知らせください
(6)DirectX診断ツールから取得できる詳しいPC情報
以下の手順にてDirectX診断ツールの起動およびPC情報を取得していただき、
ご返信の際に添付してお送りください。
【「DxDiag.txt」取得手順】
1.下記パスのフォルダ内にございます“dxdiag.exe”を選択
保存先パス : C:\Windows\System32
2.『情報をすべて保存』のボタンをクリック
3.ファイル名は「DxDiag.txt」のまま、任意の場所に保存
4.保存された「DxDiag.txt」をお送りください
お客様にお手間をおかけすることになり申し訳ございませんが、
なにとぞご協力いただきますようお願い申し上げます。
なお本製品の対応OSはサポートページやSteamサイト上に記載しておりますとおり、
Windows 7 / 8.1であり、現状、Windows 11は動作保証外でございます。
仮に環境側に原因があった場合、
ご案内できる改善方法などがない可能性もございます。
誠に恐れ入りますが、あらかじめご了承ください。
>>>引用ここまで、以下、上記日本語をGoogle翻訳で英語にしたものです。
I got a reply right away. I'll quote it here.
It's long, so the conclusion is that you can't play the game on Windows 11 at the moment because it's not guaranteed to work, and I thought all the effort of going back and forth would be a waste, so I stopped.
It would be nice if you could play the game with a future update, but as of December 2024, it's probably best to think that you can't play the game on Windows 11.
>>> Quote start
We apologize for the inconvenience this may cause you while you are enjoying our products.
We would like to inform you about the issue of the "Devil May Cry 4 Special Edition" game not starting.
First of all, if the game does not work properly, the following Q&A may improve the situation.
We apologize for the inconvenience, but please try it once.
*If there are any items you have not tried yet, please try them.
■The game does not work properly
https://www.capcom.co.jp/support/faq/platform_pc_general_0143672.html
Please understand that it is difficult to identify the cause at this time, as there are various possible factors that could be the cause.
Next, if the above does not improve the situation,
we would like to ask you for more detailed information about your situation.
We apologize for the inconvenience, but could you please let us know the results of trying the above and the following information?
(1)Whether or not an error message is displayed
※If an error message is displayed,
take a screenshot and send it to us.
(2)When the phenomenon occurred
Please let us know when the phenomenon started to occur.
(3)Monitor information
Please take a screenshot of the "Display Information" screen of your monitor using the following procedure and send it to us.
※If you are using multiple monitors,
please send us information about the monitor on which the game is displayed.
[Procedure]
1. Right-click on the desktop screen and select "Display Settings"
2. Select "Advanced Display Settings"
3. Take a screenshot so that you can check the following three pieces of information listed under [Display Information].
-Monitor type (information that can identify the model, such as manufacturer and model number)
-Resolution
-Refresh rate
(4) Resolution set in the game
(If you know it) Please let us know the resolution set in the options.
(5) Results of changing the monitor resolution
Try changing the resolution on the monitor side to see if it improves the situation, and let us know the results.
(6) Detailed PC information that can be obtained from the DirectX Diagnostic Tool
Follow the steps below to start the DirectX Diagnostic Tool and obtain PC information,
and attach it to your reply and send it to us.
[How to get "DxDiag.txt"] 1. Select "dxdiag.exe" in the folder with the following path. Destination path: C:\Windows\System32 2. Click the "Save all information" button. 3. Save the file as "DxDiag.txt" in any location. 4. Send us the saved "DxDiag.txt". We apologize for the inconvenience, but we appreciate your cooperation. As stated on the support page and Steam site, this product is compatible with Windows 7/8.1, and Windows 11 is not currently supported. If the problem is due to the environment, we may not be able to provide you with any solutions. We apologize for the inconvenience, but we appreciate your understanding.
>>>> This is the end of the quote. The following is the English translation of the above Japanese text by Google.