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The lower performance compared to other games has to do with the fact, that we have so many dynamic objects in Son of Nor. You can interact with tons of objects + even terraform. These facts prevented us from applying certain optimization techniques that are common in other static-environment-titles, thus the performance requirements are a little higher than usual (and not caused by the visuals, but rather physics).
Ugh, i guess it is another Unity engine game with just the standard presets. :( How hard can it be to add custom options for Shadows, AA, Bloom, etc. ? The game Hektor does it right.
Gratulation zur gelungenen Veröffentlichung!
Ich werde später noch mehr schreiben, aber hier wollte ich schnell einen Kommentar anfügen:
Das Problem mit starken Rucklern zeigte sich mir schon beim Abspielen der Intro-Filme. Leichtes Stottern bei den Entwickler-Logos, extremes Ruckeln beim Intro.
Das trübt den Ersteindruck offensichtlich erheblich!
Klar, ich bin einer (der Wenigen!), der drüber hinwegsehen kann, aber da liegt irgendein Hund begraben. Meine Systemkonfiguration ist nebensächlich, da auch heutige Smartfone kein Problem damit haben sollten.
Grüße,
Amylion
English:
Even the intro has stutter and unexplainable low framerate.
Thanks for the reply Abandor. I understand the explanation, but that really sounds like something that should have been mentioned up front. As much fun as the environment manipulation is, 20 FPS is pretty bad for a rig like mine. What happens when the action really heats up? I haven't done much in the game yet, but I can't imagine it will get better as I play.
Actually looking at your system requirements on the store page. They are really low. I mean exceptionally low. You should maybe adjust them.
Also das Stottern beim Still-Alive-Logo ist fast unmerklich, es fällt nur bei den Flocken auf, die sich leicht ruckartig bewegen. Es stottert auch bei der Blende. Beim Viva-Media-Logo ist es noch unauffälliger, aber doch vorhanden, es fehlt an Flüssigkeit.
Das Intro weist vor allem bei den horizontalen Kameraschwenken starkes Ruckeln auf. Die Bildfrequenz der vorbeiziehenden Zeichnungen liegt bei geschätzt 10 Hertz, vielleicht auch nur 5.
Videos mit den extremen Intro-Rucklern:
https://youtu.be/maNoCA3VsnI?t=2m34s
(Linux)
https://youtu.be/0cueItoZFUU?t=5m17s
(PC)